mhi - مدیریت موضوعات مالی در قرن 21 | چرا موضوع های مالی برای هر کسب و کاری حیاتی است ؟

مدیریت موضوعات مالی در قرن 21 | چرا موضوع های مالی برای هر کسب و کاری حیاتی است ؟

هم برای کسب وکارهای دولتی و هم برای کسب وکارهای خصوصی، داشتن یک الگوی قابل درک کسب و کار که بتوان آن را به شکلی روشن و شفاف تشریح کرد و همچنین درک خطرات استراتژیک کسب و کار، دستیابی به سود و درآمد ثابت و گزارش دهی سریع و معتبر اهمیت حیاتی دارد. الگوی مالی، واقعاً اهمیت دارد. نبود نقدینگی به شدت به کسب و کارها ضربه می زند. این موضوع تازه ای نیست که وقتی نقدینگی ندارید، نمی توانید از پس بحران ها برآیید. به هر حال باید سعی کنید تا هزینه های خود را کاهش دهید.

مدیریت موضوعات مالی در قرن 21

تری کارول 

خلاصه مدیریت موضوعات مالی

•    مدیران مالی باید میان برنامه ریزی بلند مدت و رفتارهای کوتاه مدت در بازارها، توازن برقرار کنند. 
•    به منظور انجام این کار، لازم است : یک الگوی خوب کسب و کار، درکی روشن از خطرات کسب و کار، درآمدی ثابت و ارتباطاتی مناسب داشته باشید. 
•    شکست در مدیریت سیستم های اطلاعات مالی، می تواند به شدت به نام تجاری شما ضربه بزند. انجام صحیح این کار، خوشایند سرمایه گذاران کوتاه و بلند مدت است. 
•    ارزش آفرینی در رأس برنامه های کاری است. وقتی سرمایه گذاران احساس ترس کنند، ممکن است ارزشی را که شما خلق کرده اید، سریع تر نابود کنند.
•    مدیریت ارتباطات، یکی از مهم ترین مهارت های جدید در مسیر موفقیت است. 

مقدمه مدیریت موضوعات مالی

برای اکثر کسب وکارها، هدف سازمانی به معنای ایجاد و حفظ ارزشی بلندمدت برای سهامداران است. بازارها به دلیل ظهور شاخصه های تجاری گوناگون و تغییرات عمده به ویژه در سطوح مدیران عامل و مدیران مالی در ترس و واهمه به سر می برند. آنها باید میان برنامه ریزی بلندمدت و رفتارهای کوتاه مدت در بازارها توازن برقرار نمایند. چگونه می توان به این هدف دست یافت؟ معیارهای جدید برای بقا و ثبات چه هستند؟

هم برای کسب وکارهای دولتی و هم برای کسب وکارهای خصوصی، داشتن یک الگوی قابل درک کسب و کار که بتوان آن را به شکلی روشن و شفاف تشریح کرد و همچنین درک خطرات استراتژیک کسب و کار، دستیابی به سود و درآمد ثابت و گزارش دهی سریع و معتبر اهمیت حیاتی دارد. این امر با ارزش آفرینی برای سهامداران هم آغاز  می گردد و هم پایان می یابد. 

مدیریت انتظارات سرمایه گذاران

به نظر می رسد، در مدیریت سهامداران، توجه خیلی زیادی به انتظارات آنان معطوف نمی شود. تحلیلگران به عاملان بلندمدت (مؤسسات، صندوق های مالی، صندوق های سرمایه گذاری و کسب وکارهای بیمه) مشاوره می دهند. سرمایه گذاران کوتاه مدت، تجار و افراد عام تحت تاثیر تحرکات بازار و جریانات خبری قرار دارند.

ما چگونه می توانیم میان این عناصر مختلف مصالحه برقرار کنیم؟

نخست از طریق اطلاعات روزآمد مالی؛

دوم از عدم حیرت زده کردن آنان؛

سوم از طریق دسترسی همیشگی به سرمایه؛

و چهارم از طریق داشتن یک الگوی معتبر و قابل درک کسب و کار. 

گزارش دهی مالی در عصر ارتباطات

کسب وکارهای بزرگ اقدام به ایجاد اطلاعات مالی سریع، معتبر، ساده، موثق و کاربردی می نماید. در بعد داخلی، سه روز زمان برای گزارش کردن، خیلی طولانی است. اینترنت و اینترانت می توانند امکان اتصال دایم را برای کل شرکت فراهم آورند. فن آوری و ابزارهای مدیریتی و گزارش دهی مالی امکان اتصال، ارتباط، تفسیر و انتشار سریع نتایج را مهیا ساخته اند.

هم اکنون، سه عامل وجود دارند که گزارش دهی داخلی را به گزارش دهی خارجی پیوند می زنند: اضطرار، شفافیت و انسجام. 
بازارهای جهانی و مدیریت به شدت متغیر، نیازمند بازخورد مالی مطمئن و سریع است. در عین حال، زمان گزارش دهی های خارجی کوتاه شده است. این امر به ویژه در اروپا مصداق دارد. اطلاعات، یک دارایی جهانی است به ویژه وقتی که قرار است منتشر شود. مدیریت نام های تجاری جهانی نیازمند کنترل شما است. 
سهامداران و سرمایه گذاران خواهان اطلاعات مالی منطبق با انتظاراتشان هستند. هر چه اطلاعات بیشتری منتشر شوند، عدم هماهنگی میان بخش های مختلف سازمان کمتر خواهد بود. اطلاعات مالی دقیق و منظم همراه با توسعه الگوهای منطقی کسب و کار می تواند به عملکردی برتر منجر شود. 
جریان اطلاعات نامعمول؛ هشدارهای نادرست در مورد سود یا ضرر؛ اطلاعات نادرست ارایه شده به تحلیلگران در مورد بازار؛ عدم تفسیر اطلاعات و غیره، باعث سردرگمی سهامداران و سرمایه گذاران شده و باعث نوسانات شدید، در قیمت سهام می شود. اخبار و خدمات تخصصی در بازار، باعث می شوند، سازمان ها به طور 24 ساعته از اطلاعات بازار آگاه باشند. بنابراین تفسیر تحلیلگران نیز باید همین سرعت را داشته باشد.
ممکن است برخی از مدیران  نیاز به این داشته باشند که با پاردایم و الگوی جدیدی از اطلاعات آگاه شوند. ممکن است دیگران آن را فرصتی برای ایجاد ارتباط با مشتریان و دستیابی به سیستم های مناسب اطلاعاتی بدانند. اگر نتوانید از عهده این چالش جدید برآیید، به شدت به خودتان آسیب زده اید. روش صحیح آن است که به یک اندازه به سرمایه گذاران کوتاه مدت و بلندمدت توجه کنید. 

نقدینگی، سلطان است

سرمایه گذاران خواهان آن هستند که کسب و کارهاسریع تر گزارش نمایند. این چالشی برای استانداردهای حسابرسی و اداره سازمان ها است. پیش بینی درآمدها و EBITDA (درآمد پیش از بهره، مالیات، کاهش ارزش پول و استهلاک) جایگزین ضرایب قدیمی قیمت/سود شده اند. این یک شاخص جدید مالی است یعنی اینکه چه مقدار نقدینگی در پایان یک دوره خاص حاصل می شود، ترازنامه ها چه وضعیتی دارند و وضعیت جریانات نقدی در آینده چگونه است. 

همگان نیازمند یک الگوی کسب و کار هستند

جدا از نقدینگی، عامل دیگری که منافع کوتاه و بلند مدت را با هم تلفیق می نماید، یک الگوی معتبر و قابل تشریح کسب و کار است. اگر فاقد چنین الگویی هستید، تحلیلگران می توانند آن را برای شما ترسیم نمایند. 

الگوی مالی، واقعاً اهمیت دارد. نبود نقدینگی به شدت به کسب و کارها ضربه می زند. این موضوع تازه ای نیست که وقتی نقدینگی ندارید، نمی توانید از پس بحران ها برآیید. به هر حال باید سعی کنید تا هزینه های خود را کاهش دهید. به قول معروف «باید از جیبتان بخورید تا بتوانید زنده بمانید.» این امر می تواند الگوی کسب و کار شما را نابود کند، قیمت سهام شما را پایین بیاورد و باعث شود که شما نتوانید هیچ حرکت مثبتی انجام دهید. 

ارزشیابی کسب و کار

در گذشته، مطالب بسیاری پیرامون «ارزش افزوده» بیان شده است. معنای مد نظر ما این است که هر شرکتی باید بر ایجاد و حفظ ارزش برای خود تمرکز کند. ناتوانی در انجام این کار می تواند باعث سقوط ارزش سهام، کاهش نقدینگی و ناتوانی در انجام کسب و کار شود. 
لذا مدیران عامل، مدیران مالی و همکارانشان نیازمند نگرش و ایجاد انگیزه هستند. ارزش آفرینی در راس دستور کار سازمانی قرار داد. این امر در برگیرنده ایجاد ارزش و حفظ آن است. نام تجاری و تجزیه و تحلیل های فنی از بازار، مهم تر از برنامه های داخلی، بودجه گزارش های سالانه تلقی می شوند. وقتی سرمایه گذاران از سرمایه گذاری هراس داشته باشند، ممکن است بیش از آنکه ارزش ایجاد کنند، ارزش سازمان را از بین ببرند. 
به همین دلیل، ایجاد نقدینگی اهمیت زیادی دارد. به دلیل نتایج ضعیف و عدم اعتماد، الگوی کسب و کار خیلی سریع تر از آنچه تصور می شود، شکست خواهد خورد. این امر باعث می شود که آرامش سهامداران نیز همانند شما برهم بخورد. 
برخی مدیران عامل، نتایج کوتاه مدت را عاملی واقعی برای ارزش آفرینی عنوان می کنند. آنها از تحلیلگران به خاطر عدم درک کسب و کارشان انتقاد می کنند. برخی نیز نه تنها در روابطشان بلکه به دلیل سکوتشان دچار اشتباه می گردند.
مارکونی  یک نمونه قابل توجه است. طی ماه ها، سرمایه گذاران انتظار سود داشتند. اما سرمایه گذاران شاهد اخبار بدی بودند. قیمت سهام آن نیز افت کرد. اخباری دال بر ورشکستگی منتشر شدند. در عرض یک سال، ارزش سهام آن از 12 پاوند به 20 پنی سقوط کرد. ممکن است دیگر مارکونی نتواند دوباره به فهرست 100 شرکت برتر بازگردد. 

عملی ساختن مدیریت موضوعات مالی

پیام هایی برای مدیران

ایجاد و حفظ ارزش برای سهامداران، اهمیت بیشتری در قرن 21 یافته است. بی ثباتی، انتظارات، سرعت گزارش دهی و سرمایه گذارانی که تشنه اطلاعات واقعی هستند، پویایی های حوزه کسب و کار را تغییر داده است.

مدیران مالی نیازمند مهارت های تازه ای هستند. این مهارت ها عبارتند از تفکر استراتژیک؛ مدیریت پیش نگرانه ریسک؛ و مهارت های ارتباطی.
ارزش آفرینی به معنای داشتن تمرکز استراتژیک، انعطاف پذیری و سازگاری است. مدیران عامل، مدیران مالی و همکارانشان باید اهمیت درک یک الگوی جامع کسب و کار را بدانند. الگوی مالی باید مبتنی بر درآمدهای ثابت و پایدار و به ویژه نقدینگی باشد. گزارش دهی باید شفاف و سریع باشد. همواره باید از فن آوری های با سرعت بالا استفاده کرد. 
شما می توانید ارزشی بلند مدت خلق کنید اما سرمایه گذارانی که از آینده هراس دارند، فقط در کوتاه مدت سرمایه گذاری می نمایند. وقتی شما ریسک کسب و کار را درک کنید و آن را به شکلی استراتژیک در محیط کلان اقتصادی اداره نمایید، حداقل خواهید توانست چالش های آتی را پیش بینی نمایید، حال تحلیلگران اهمیت الگوی کسب و کار شما را درک کرده باشند یا نباشند. اگر رخدادهایی پیش بینی نشده بروز کرده اند، آنها را دقیق و سریع گزارش نمایید و سعی کنید به درکی روشن از عوامل مختلف برسید. 
نهایتاً، بخش اعظم این پیام مربوط به کسب وکارهای خصوصی است. سرمایه گذاری در بخش خصوصی به سرعت در حال افزایش است. یک الگوی روشن کسب و کار، روشی بنیادی برای دستیابی به سرمایه و رشد است به ویژه اگر قصد دارید، به تدریج وارد بازار شوید. 

نتیجه گیری مدیریت موضوعات مالی

همه کسب و کارهامی توانند از نکات زیر برای پیمودن مسیر خود در قرن 21 تبعیت کنند:
•    گزارش دهی سریع و معتبر؛
•    پیش بینی و مدیریت منافع سرمایه گذاران؛
•    توجه به ارتباطات؛
•    آگاهانه و روشن عمل کردن؛
•    ایجاد و حفظ ارزشی بلند مدت برای سازمان. 

برای اطلاعات بیشتربه مقالات ذیل مراجعه نمایید : 

1 .  نکات کلیدی برای تدوین بودجه |نحوه طراحی و تدوین بودجه برای کارآفرینان، مدیران و افراد مرتبط با حسابداری و مالی

2 .  چگونه کسب و کارمان را بر مبنای نرم افزارهای جدید طراحی و اجرا کنیم ؟ | برنامه ریزی برای تبدیل سیستم های منسوخ به نرم افزارهای جدید

3 . چگونه در شرایط نامناسب کاری، اقداماتی مناسب انجام دهیم؟ | نکاتی در خصوص فرآیند انتخاب افراد، استراتژی و فعالیت ها

4 .  جایگاه و اهمیت حسابرسی داخلی در حوزه کسب و کار | فهرست راهنمای عملی حسابرسی داخلی

5 . جایگاه و نقش دو نیمکره مغز در عصر حاضر |حرکت از عصر اطلاعات به عصر عقلانیت

کتب در مورد مدیریت موضوعات مالی :

«استراتژی مالی کسب و کارهاو تصمیم گیری برای افزایش ارزش سهامداران»، هارولد بیرمن ، 
«هیات های مدیره: استراتژی هایی برای ارزش آفرینی از راس»، جی کونگر و ادوارد لاولر ، 
«زندگی بر روی خط گسل»، جفری مور ، 
«هنر تصمیم سازی پیشرفته: ارتباطات در جهانی سریع»، کیت مورنیگان و جان ماون ، 
«مدیریت مالی در قرن 21»، سدریک رد ، 
«مدیریت قرن 21: روشی نوآورانه برای ایجاد رهبری در راس»، راب سیلزر ، 

وب سایت در مورد مدیریت موضوعات مالی:

www.cfo.com: سایتی با مقالات و منابع کامل درباره بازار. این سایت تمامی اطلاعات مالی مورد نیاز شما در قرن 21 را دارا است. 

یک پند، یک درس : 

«به اعتقاد من، در ابعاد مالی جهان، استاندارد اطلاعات جایگزین استاندارد طلا شده است.» والتر وریستون 

«سرمایه گذاران موفق چه در زمان های خوب و چه در زمانهای بد، چشمان تیزبین خود را بر مدیریت ریسک متمرکز می کنند.» آرتور لویت 
 

نظرات
دیدگاه ارسال کنید