mhi - تلفیق ارزشها با اهداف

تلفیق ارزشها با اهداف

دان پیترسون  که نقش مهمی در بازسازی شرکت فورد ایفا کرده، وقتی از کیفیت خودروهای تولیدی این شرکت احساس رضایت نکرد، پرسشهای زیر را از مهندسان تولید پرسید: •    آیا واقعاً از آنچه  می¬سازید، راضی هستید؟ •    آیا این واقعاً همان خودرویی است که تمایل دارید با آن برانید؟ •    آیا می¬خواهید ببینید که در کنار اتوبان متوقف شده است؟


تلفیق ارزشها با هدف

دان پیترسون  که نقش مهمی در بازسازی شرکت فورد ایفا کرده، وقتی از کیفیت خودروهای تولیدی این شرکت احساس رضایت نکرد،

پرسشهای زیر را از مهندسان تولید پرسید :

•    آیا واقعاً از آنچه  می سازید، راضی هستید؟
•    آیا این واقعاً همان خودرویی است که تمایل دارید با آن برانید؟
•    آیا می خواهید ببینید که در کنار اتوبان متوقف شده است؟

جک تلناک  که طراح ارشد شرکت است، مجبور بود بپذیرد آنچه را طراحی کرده دوست ندارد، نمی¬خواهد با آن رانندگی کند و یا ببیند که در گوشة اتوبان متوقف شده است. وقتی پیترسون این سؤال را مطرح کرد که «دوست دارید با چه خودرویی برانید؟» تلناک از او خواست که به چند هفته قبل بازگردد. او گفت: «چیزی داریم که می¬خواهیم آن را به شما نشان دهیم.»
و او این کار را انجام داد. منصفانه است بگوییم که رشد شرکت فورد از روزی شروع شد که مهندسان شرکت شروع به کار بر روی طرحهایی کردند که به آنها افتخار می¬نمودند. 
در نظر داشته باشید که در چنین موقعیتهایی با رهبری مواجه هستید که می گوید این امر بزرگ ترین چالش پیش روی آن است: باید به دنبال روشهایی برای بهبود اهداف و ارزشهای سازمان بود.

در اینجا چهار پرسش اساسی در این زمینه مطرح شده-اند :
1.    به تاریخچة سازمان  بازگردید و ببینید چه کاری انجام داده¬ایم که به بیشترین شکل باعث افتخار ما است؟
2.    به تاریخچة سازمان بازگردید و ببینید ما باید از چه کاری شرمسار باشیم؟
3.    الان می¬توانیم چه کاری انجام دهیم که باعث احساس افتخار ما شود؟
4.    ده سال بعد، به گذشته برگردید و ببینید چه کاری کرده¬ایم که بیشترین غرور و افتخار را برای ما در پی داشته است؟

منبع: رابرت واترمن، نشریة استراتژیهای رهبری
 

 

نظرات
دیدگاه ارسال کنید