mhi - چه عواملی کارکنان تازه وارد را تشویق به ماندن می کند؟

چه عواملی کارکنان تازه وارد را تشویق به ماندن می کند؟

نظر نهایی درخصوص استانداردهای شرکت، حجم کار، فرصت رشد، اخلاق کاری همکاران و ارتباطات با مدیران بالاتر، همگی در خلال چند هفته اول شکل می‌گیرد. هر کارمند نشان‌دهنده یک سرمایه‌گذاری مهم است که در صورت رفتن او، احتمالا از بین خواهد رفت. شما می‌توانید این ریسک را با اطمینان از اینکه کارمند ، با سازمان خو گرفته است ،کاهش دهید.

چه عواملی کارکنان تازه وارد را تشویق به ماندن می کند؟

 

روزهای اول ورود پرسنل از نظر موفقیت در نگهداری آنها بسیار مهم است.


مطالعه نشان داده است که تجربیات یک کارمند در خلال چند هفته اول، درتصمیم‌گیری او برای ماندن یا رفتن، بسیار تأثیرگذار است. نظر نهایی

درخصوص استانداردهای شرکت، حجم کار، فرصت رشد، اخلاق کاری همکاران و ارتباطات با مدیران بالاتر، همگی در خلال چند هفته اول شکل می‌گیرد.


توجه به موارد زیر به شما اطمینان می‌دهد که کارمند جدید همکاری خوب وپایداری را با سازمان شما آغاز خواهد کرد:


1- پیش‌دستی کردن در روز اول:

کارمند جدید در روز اول سؤالات زیادی در ذهنش به‌وجود می‌آید. این سؤالات و جواب آن‌ها را در یک نامه یا یادداشت به کارمند بدهید. سؤالات ممکن است نظیر موارد زیر باشد.
* عرف لباس پوشیدن چگونه است؟ * کجا باید ماشین را پارک کرد؟ * کجا باید غذا خورد؟ و ...


2- استقبال گرم:

کارمند جدید باید در روز اول کاری با خوش‌آمد گویی گرم، مورد استقبال قرار گیرد. برای این‌کار باید فرد خاصی را انتخاب کرد. این کار را می‌تواند یکی از کسانی‌که با او مصاحبه می‌کرده انجام دهد. باید روی میز کارمند جدید یک دسته گل تازه قرار داد.


3- مشخص کردن یکی از همکاران جهت کمک به کارمند جدید در خلال هفته‌ها و ماه‌های اول کار:

باید یک نفر را که با کارمند در وقت‌ استراحت، غذا و... ارتباط دارد، موظف کرد به سؤالات کارمند جدید در هفته‌ها و ماه‌های اول کار پاسخ دهد.


4- ایجاد یک برنامه:

کلیه وظایف و ملاقات‌هایی را که باید کارمند جدید انجام دهد، در هفته‌های اول به صورت فهرست در اختیار او قرار دهید.


5- آموزش کار:

باید ویژگی‌های کار را به کارمند جدید آموزش داد. همچنین باید از مهیا بودن وسائل و امکانات مورد نیاز او، اطمینان حاصل کرد.


6- در تماس باشید:

در خلال هفته اول، به‌صورت روزانه با کارمند جدید همه کارها را چک کنید تا مطمئن شوید کارها به‌خوبی پیش می‌رود. این کار ممکن است به‌صورت هفتگی تا پایان ماه اول یا دوم ادامه یابد.


7- ایجاد امید به آینده:

ساختار سازمانی را برای کارکنان جدید توضیح دهید و بگذارید دریابند کار آن‌ها چگونه با مأموریت سازمان متناسب است. اگر فرصت‌های پیشرفت وجود دارد برای او روند ترقی و مراحل رشد و آموزش را تشریح نمایید.


نگهداری کارکنان در بازار پر از نیروی کاری ، از اهمیت زیادی برخوردار است. هر کارمند نشان‌دهنده یک سرمایه‌گذاری مهم است که در صورت رفتن او، احتمالا  از بین خواهد رفت. شما می‌توانید این ریسک را با اطمینان از اینکه کارمند با سازمان خو گرفته است  ، کاهش دهید.

نظرات
دیدگاه ارسال کنید