راه حلی برای فروش کالا و محصول
راه حلی برای فروش کالا و محصول
فروش راه حل
تئودور لویت استاد ممتاز دانشگاه، به دانشجویانش در دانشکدة بازرگانی هاروارد می گفت: «مردم خواهان یک مته به قطر یک چهارم اینچ نیستند. آنها سوراخی به قطر یک چهارم اینچ می خواهند.» پس چرا تلاشهای بسیار در زمینة خدمات و محصولات، متمرکز بر تقریباً تمامی قالبها هستند، ویژگیهای تکنولوژیک را مد نظر قرار می دهند و به دیگر محصولات می پردازند؟
در کتاب «بازاریابی غلط» ،کلایتون کریستنسن ، اسکات کوک و تادی هال ، یک شیوة فکری متفاوت را دربارة محصولات و خدمات ارایه کردند که به نوعی مکمل تاکیدات لویت در خصوص تاکید بر دیدگاههای مشتریان است.
آنها معتقدند که بررسی هر محصول و تجارب مرتبط با آن، می توانند نمایانگر توانایی مشتریان باشند: «وقتی افراد خودشان را نیازمند یک کار می دانند، الزاماً محصولاتی را برای انجام دادن آن کار به خدمت می گیرند.
بنابراین وظیفة بازاریابی ،درک مسائلی است که به طور مقطعی در زندگی مشتریان رخ می دهد و برای آن باید محصولاتی را به کار بگیرند که شرکتها می توانند آنها را تولید کنند.»
فروشندگان باید به این موضوع توجه نمایند: فقط دنبال ویژگی های محصولات نباشید. در عوض، ببیند که این محصول چه کاری برای خریداران انجام می دهد.
مقالات دیگر در این زمینه :
1. چگونه بازاریابی را برنامهریزی کنیم؟ نحوه اجرای یک برنامه ریزی موفق بازار یابی چگونه است ؟ (1)
2 . چگونه بازاریابی را برنامهریزی کنیم؟ چگونه یک بازاریابی را از منظر استراتژی برنامه ریزی کنیم ؟ (2)
3 . چرا کتاب نوآوری در بازاریابی اثر تئودور لويت را بخوانیم ؟
4 . چگونه ساختار فروش را با چرخة حیات کسب و کار هماهنگ کنیم (بخش اول معضلات فروش ) ؟