نکات کوتاه کاربردی برای ارتقای کسب و کار | چگونه با تضادها و اختلافات مقابله کنیم ؟ چرا صدای کارکنان را نمی شنویم ؟ تست رهبری | روشهایی برای تربیت کارکنان | چطور خستگی در کسب و کار را مرتفع نماییم ؟
کوتاه از مدیریت در جهان
1 . راهکارهایی برای مقابله با اختلافات در محیط کسب و کار
برای مقابله با تضادها و اختلافاتی که در میان اعضای تیمتان بروز می کنند موارد ذیل را در نظر بگیرید :
• از آنها بخواهید توضیح دهند چرا با تفاسیر یکدیگر مخالف هستند. این امر به آنها کمک می کند تا یکدیگر را به درستی درک نمایند.
• برای رسیدن به مصالحه تلاش کنید. ریشه اختلافات را مشخص کنید و در مورد یک راه حل جامع به توافق برسید.
• از دیگر اعضای گروه بخواهید تا فهرستی از کارهایی را تهیه نمایند که دیگران باید انجام دهند. فهرست ها را با یکدیگر مبادله کنید و سعی کنید در مورد آنها به توافق برسید.
• از طرق مقابل بخواهید تا 10 پرسش را برای مخالفان طرح کند. این امر به آنها اجازه می دهد، تا نگرانیهای اصلی خود در مورد جایگاه طرف مقابل خود را روشن سازند. پاسخهای آنها می توانند باعث دستیابی به مصالحه شوند.
• برای کارشناسان تیم خود احترام قایل شوید. وقتی اختلاف و تضاد دربرگیرنده موضوعات تخصصی است، توجه بیشتری به افکار آنها نمایید.
2 . چرا صدای کارکنان را نمی شنویم ؟
اگر می خواهید واقعاً به حرفها و سخنان دیگران گوش کنید، مطمئن شوید که شما دارای خصوصیات زیر نیستید :
• ذهن خوان. اگر فکر کنید که «این فرد واقعاً چه احساسی دارد و چگونه می اندیشد»، مطالب اندکی خواهید شنید یا اصلاً چیزی نخواهید شنید.
• تشریح کننده. این گونه فکر نکنید که «اینجا همان جایی است که باید مطلب بعدی را بگویم.»
• پالایش کننده. برخی این را گوش کردن انتخابی می دانند، یعنی آنچه را که می خواهید، بشنوید.
• حواس پرت. هرگز در طول یک جلسه رو در رو نگویید «چه گفتید؟» یا «آیا ممکن است یک بار دیگر حرفتان را تکرار کنید؟»
• مقایسه کننده. وقتی حواستان را بر روی یک موضوع متمرکز می کنید، مطمئناً موضوعات دیگر را از دست می دهید.
3 . دو کلمه ترغیب کننده در کسب کار
این دو کلمه عبارتند از «اگر» و «سپس». اگر می خواهید یک ایده بفروشید یا یک خودرو، پیام اصلی آن است که اگر اقدام کنید، سپس مزایای آن را به دست خواهید آورد.
دفعه بعد که قصد دارید کسی را به خرید ترغیب کنید، از این دو واژه برای آنچه که مد نظر دارید، استفاده کنید.
4 . تست رهبری در کسب و کار
برای اینکه ببینید آیا یک رهبر واقعی هستید یا خیر، ببینید آیا دارای خصایص زیر هستید :
• رهبران پروژه ها را با این پرسش آغاز می کنند : «چه کاری باید انجام شود؟» نه اینکه «من به چه چیزی نیاز دارم؟»
• سپس رهبران می پرسند: «برای داشتن یک مشارکت واقعی باید چه کاری انجام دهم؟» بهترین پاسخ ممکن را بر اساس نقاط قوت رهبران و نیاز پروژه ها بیابید.
• رهبران مستمراً می پرسند: «اهداف و مقاصد سازمان من چه هستند؟» و «چه عواملی باعث عملکردی قابل قبول می شوند و به کیفیت محصولات ما می افزایند؟»
• رهبران نمی خواهند که کارمندان از آنان تقلید کنند. آنها هرگز نمی گویند: «آیا من این کارمند را دوست دارم یا ندارم؟» البته آنها هرگز عملکرد ضعیف را تحمل نمی کنند.
• رهبران احساس نمی کنند از جانب کسانی تهدید می شوند که دارای صلاحیتهایی هستند که این رهبران فاقد آنها می باشند.
5 . روشهایی برای تربیت کارکنان
1. با کارکنان خود دوست باشید اما با آنان طوری برخورد نکنید که گویی دوستان نزدیک شما هستند. آنها می خواهند که شما رییس آنان باشید و آنها نیز کارمند شما باشند. این روش، از کارآیی بهتری برخوردار است.
2. همه چیز را به آنها بگویید و انتظار داشته باشید که آنها نیز همین عمل را انجام دهند. تبادل اطلاعات، باعث ایجاد اطمینان و وفاداری می شود.
3. عملکرد خوب را تشویق کنید. به بهترین افراد توجه نمایید. اگر نیازمند کمک هستید، از متخصصان پیرامون خود کمک بگیرید.
4. تا می توانید بر روی وفاداری افراد سرمایه گذاری کنید. اگر افراد بدانند که شما به آنها همیشه وفادار هستید، آنها نیز به شما وفادار خواهند بود.
5. بدانید که ایجاد عدالت و انصاف در کار، نشانه اعتبار شما است.
6. نباید آنقدر مشغول باشید که لبخند زدن به افرادتان را از یاد ببرید. هیچ چیزی به اندازه یک لبخند به موقع نمی تواند افراد را از یک بحران نجات دهد.
6 . چطور خستگی در کسب و کار را مرتفع نماییم ؟
افکار و اقدامات مثبت، استرس کمتری به همراه دارند.
به کمک شیوه های زیر، می توانید کارآیی خود را افزایش دهید:
• همواره روی خوش خود را نشان دهید. وقتی اتفاقات بدی رخ می دهند، با خوش بینی واکنش نشان دهید. فضایی روشن را بیابید و بر آن تمرکز نمایید. مثلاً اگر از شما خواسته می شود تا پروژهای را در عرض یک هفته به پایان برسانید، بگویید: «خُب، بعد از آن زمان آزاد بیشتری خواهم داشت.» اگر مشکلات را به یک فاجعه برای خودتان تبدیل نکنید، می توانید از استرس و موانع پیشرفت خود پیشگیری کنید.
• همیشه نمونه ای را برای خود در نظر بگیرید. سعی کنید اعضای تیم شما با عمل کردن به روشهای مناسبی که برای دیگران نتیجه بخش بوده اند، بهره وری خود را افزایش دهند. وقتی دیگران بازتاب کارهای شما را ببینند، تلاش می کنند تا از رفتارهای شما الگوبرداری کنند.
• در زمان ناراحتی هم تواضع و فروتنی خود را از دست ندهید. اگر بتوانید حتی در بدترین شرایط هم آرامش و فروتنی خود را حفظ کنید، آنگاه از انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار خواهید بود. این امر باعث می شود شما بر روی حل مشکلات و در عین حال اقدامات پیشگیرانه تمرکر کنید.
7 . چگونه با مدیر خود همراهی کنیم ؟
چه با یک رییس جدید کار می کنید و چه سالها است که به یک مدیر گزارش می دهید، استفاده از توصیه های زیر میتواند برای شما مفید باشد:
• سعی نکنید مدیر خود را تغییر دهید. برای همراهی او، رفتار خود را عوض کنید.
• هرگز تصور نکنید که اهداف مدیرتان را می دانید. مطمئن شوید از هر آنچه که مدیر قصد دستیابی به آن را دارد، مطلع هستید. در صورت لزوم، پرسشهایی را مطرح کنید که برای شما راهگشا هستند و ابهامات موجود را رفع می کنند.
• مطمئن شوید که اولویتهای شما هم راستا با اولویتهای مدیرتان هستند.
• سعی نکنید از مدیر خود جلو بزنید. یک حد وسط را در روابط خود رعایت کنید.
• اولویتها و شخصیت مدیر خود را مطالعه کنید. بهترین زمان و بهترین روش برای ارایه اطلاعات به مدیرتان را بدانید تا بتوانید تاییدیه های لازم را از او اخذ کنید.
• اگر مدیر با یکی از پیشنهادهای شما مخالف است و آن را نمی پذیرد، سعی کنید از منظر وی دست به تصمیم گیری بزنید.
برای اطلاعات بیشتر به مقالات ذیل مراجعه نمایید :
2 . لحظات واقعی از تجربیات موفق مدیران و کارآفرینان در سطح جهان | رهبران درباره چالشهایشان سخن می گویند
3 . چرا کارکنان برای موفقیت در کسب و کار ارزشمند هستند ؟ چگونه نیروها را از بعد انسانی ارزش گذاری کنیم ؟
5 . چرا آگاهی نسبت به آینده مبهم کسب و کارها اهمیت دارد ؟ | ابهام آینده اثر، استان دیویس و کریستوفر میر
یک سخن یک درس :
«باید از اشتباهات دیگران درس بگیرید. ممکن است آن قدر زمان نداشته باشید که خودتان آنها را تجربه کنید.» سام لونسون
موفقترین رهبر کسی است که تصویر را قبل از اینکه ظاهر شده باشد، میبیند. مری پارکر فولت
برنامهریزی بلندمدت ارتباطی با تصمیمات آینده ندارد، بلکه به آینده تصمیمات فعلی مربوط است . پیتر دراکر